Helgen***

jo den va som den skulle den*Skrattar*
vilket busväder de va hela dan snö å blåst jisses säjer ja bara
va på julmarknad i lördas sålde bivaxljus å torkade trattkantareller
gick sådär kan jag ju säja*S*
mams sålde mycke mer än mej av sina härliga förkläden
å vantar som e stickade på nåt konstit sätt
(jag kan inte sticka så allt verkar konstit*S*)
sen hem å stassa om å på kalajs*S*
de ska inte få finnas gott rödvin säjer jag bara
sen natt
å trött dag*S*
kom hem på kvällskvisten jag*L*
härligt sällskap*S*
men trött*S*
klappade om hästar
å käkade lite adventsmat me mams å papps
gott gott
men rörosten saknades å sillsalladen oxå*S*
men den kommer*Ler*

tidig natt kan ja säja trött å sliten*S*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0