Nu

Har ja jobbat nån natt å de har gått finemang
sovit riktit bra dessutom å de ja ovan

Fixat å donat både i stan å hemma.
Handlat julklappar de saknas två styckna
å där ska ja rådfråga tror jag.

Idag e de kallt som attan de va 14 i morse å bara dimma.
Nu inkommen va de 18 å se de för kallt.

Har tömkört tetan å kört mamsen me släden en runda.
Gissa om mamsen va i gasen slingan är på ca 5 kilometer
å hon har travat runt de mesta.
Men dom e så snälla.
Tränade lillan å kliva in i skaklarna å se de fixade hon på första.
Hon måtte varit körhäst förr hon.

I onsdags skulle jag ut å tömköra ,fikade me mor å far,
syster å svåger va oxå där.
Så jag frågade syrran om hon hade lust att rida mamsen
så hon oxå får ut  å de nappade hon på.
Ut å de gick suveränt de syrran gjorde de kanonbra
å så hade hon inte ridit sen ja 20 år tillbaka eller nåt.


Nu ska jag sitta här framför vedspisen å värma mej en stund
e kalla hela jag som de känns.
Skulle haft ett badkar nu.

Ha en underbar lucia med er.


KaTjing

Kommentarer
Postat av: Plogflickan

Börjar bli kyligt här också nu är det -14C, och fullmåne, kul med syrran som tog en ridtur!

2008-12-13 @ 16:19:07
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: Nickan

RadioKrokom är grej dom! Jo vi var på besök i vårt nypåbörjade museum som vi håller på att bygga i Otand, fast inte jag för jag for hem och tog emot barn och käkade! Ha dè

2008-12-14 @ 13:25:01
URL: http://opelnickan.blogg.se/
Postat av: Marie

Ja de är du!! :-)

Skulle ju såklart ha skrivit Skogstrollet....eller de Lilla Skogstrollet....S

Kram

2008-12-14 @ 16:42:57
URL: http://mariesandrahem.blogg.se/
Postat av: Nannis

Verkar vara bra hos dig, gott att läsa :)

kram

2008-12-15 @ 18:36:12
URL: http://nannis.blogg.se/
Postat av: Stefan

Jag såg att du deltog i tävlingen om en systemkamera nyligen och tänkte därför tipsa dig om att jag själv delar ut en Nikon D60 nu, till ett värde av 5000 kronor. Det enda man måste göra är att länka till mig.



Länk: omdigitalkameror.se/vinn-en-nikon-systemkamera



Tyvärr lyckades jag inte hitta någon kontaktadress, så jag valde att skriva en kommentar om det. Se det som ett personligt meddelande och absolut inget du behöver visa upp för dina besökare.

2008-12-16 @ 01:40:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0