Brånnoxn

Christer Halvarsson

hans texter är för underbara

Je klev på nå grönt som kväka
Text och musik: C. Halvarsson

Hu ligg å sola utan klea
je smyg me dit för je vill si
da behöuv int tyck je e nan fuhlgåbb
för hu e keringa mi!

Hu hadd somne men je väckt á
för je klev på nå grönt som kväka
hu sa- va fär du hen å smyg ätt?
meg får du ahlltin si för je e di
meg får du ahlltin si för je e di

Je klev på nå grönt som kväka
de va en frosk -de geck bra, han klare se

Je tänkt je skull smyg me fram å smeka
hör om hu hadd lust å leka?
je smöug utsinn hagan der ma ha kreka
när je klev på n´dann grönen som kväka
när je klev på n´dann grönen som kväka

Je klev på nå grönt som kväka
de va en frosk -de geck bra, han klare se

E augblick å minnes, hu ligg der solbrand å mårsk
augblicke je skull minnes, förstördes när je klev på en frosk

Je klev på nå grönt som kväka
de va en frosk -de geck bra, han klare se

 

 

Lauvsal´n   


Text & musik: Christer Halvarsson
Musik medarr: Johan Nilsson
Je sitt hen ti lauvsahl´n å sir ut öve sjöön 
je sir ringan på vattne å e stårs mitt ini
hu ha sömt fra öja en bit nea byn
hu e vacker te si på när hu kom emot stranna
Je sitt ti lauvsahl´n å sir ut öve sjöön 
när hu koom
Solkattan stick ti auga je gett kiis för te si
man je kan bäre´nt titt bort när je får si någe slikkt
je saker ihop på bohle flir ta den grövste lort´n
je gett nå proov å gara fint fall hu e tänkts å komma hit
Je sitt ti lauvsahl´n å sir ut öve sjöön 
när hu koom
Hu kliv opp ur sjöa å je draken ti hennes auga
hu ha hår som räck långt nea rompa
hu sir ut å frys så je tar a ti famna mi
de sku vä synn om hu vårte kall
så hu gett ta på seg når klea


Första gången jag såg han va - 07
 på Almåsaberget under Offerdalsveckan.
Sen har jag gillat hans låtar de kommer jag inte från.
De va ett tag sen jag spelade dom
men jag kom på de när jag va hos opelnickan å läste

Den här veckan e jag litte slukk
jobbar 2 ledig en jobbar två å sen fjöset
Har pysslat om småkaninerna matat å mockat hos dom
å tjusat förståss ska se om de blir några kort imorn

Hur har n de då??





Kommentarer
Postat av: Nickan

Grett! Ja, då har man börjat på första helveckan efter jul och nu har man tagit sig igenom halva redan! Tiden går för fort! Ha dè

2009-01-13 @ 23:30:24
URL: http://opelnickan.blogg.se/
Postat av: Blue

Oj vad mina ögon for i kors när jag försökte förstå vad det egentligen står.



Måste nog lyssnas på för att poängen ska trilla ner.



Men jag gillade titeln: Je klev på nå grönt som kväka

2009-01-13 @ 23:44:38
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se/
Postat av: Plogflickan

Hm vilken text, är det på östersundsmål?

2009-01-14 @ 10:26:14
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: älskajämtland

Hej!

Jag har just fått upp ögonen för Christer. Skulle gärna köpa hans skivor. Vet du på vilka album "je klev på nå grönt som kväka" och "friinga" finns? Du får gärna maila mig :-) Tack för en fin jämtländsk blogg.

Hoppas på hjälp!

2010-10-06 @ 13:03:45
Postat av: vilket album?

Hej!



Jag är precis som "älskajämtland" nyfiken på vilka album friinga och "je klev på nå grönt som kväka" finns?



Christers musik är riktigt härlig!



2012-01-04 @ 16:47:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0