nya året

Börjar ju riktit bra de urk urk
jagat hästar i dagarna två
lagat hage lagat hage
men se dom har varit ute ändå
jisses va ja e trött på dom nu hahaha

Fast litte kul ser de ju ut när Stråla tittar in i köksfönstren
som för att kolla
- är du inne?????

Så nu har jag å papps satt en jordtråd mellan trådarna innan
jodå hon visade hela registret när vi höll på
galopperade slog bakut å levde rövare haha
hon e för härlig
Sen la hon halsen på båda trådarna så nu tar de nog ett tag
tills hon provar igen



Vad de ska bli av den här damen de vet e katten,
häromveckan klev hon upp på bron hos mor å far
(bildbevis finns men inte på min kamera)
å de tre steg upp inga problem vare sig upp eller
att backa ner.

Å inne i fjöset klampa hon upp på kossornas foderbord
å backade ut nerför rampen utan att bekymra sig ett dugg.

Hon verkar inte va rädd för nåt.
Inne i skrinskylet (skotergarage)bland annat
har hon brakat in i
kollat runt å smakat på de mesta
Ovanlig unghäst totalt orädd
men de förbaskat skönt att nåt har jag gjort rätt me henne.


annars så mår jag finemang å ninisarna me
Å nu ska jag lata mej innan de matdax
ungsbakade rotfrukter å lax lockar idag


KaTjing



Kommentarer
Postat av: Nickan

Ja, du har det du gör du! Heltidsarbete att ta hand om de hästarna! De håller dig sysselsatt! Ha dé

2009-01-03 @ 14:02:58
URL: http://opelnickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0