Japp

Jag e skitslöö att blogga men de för mycke att göra inbillar jag mej*S*
eller så e jag för lat helt enkelt...
De ska fodras djur å pysslas å ställas iordning inför vintern i fjöset...
å där e de ju mina små djur förståss*S*
så de ska byggas storburar å städas innan dom flyttar in ..
å ankisarna letar jag vinterbostad till de börjar bli ruggigt åt dom ..
så nu går dom in i fjöset på nätterna å ute på dagarna..
dom nätter jag får in dom vill säja*S* dom väljer själva.

Jag har piggat på mej från förkylningen jag drog på mej av nån märklig anledning,
jag å Matsen va till Långsån å fiskade ett par kvällar andra kvällen blev de regn...
vi va längst bort tog över en timma till bilen i hällregn så vart rätt kall*S*

Jag har plockat svamp i omgångar bara för de så kul*S*
Jobbar som vanligt går på imorrn natt de ska nog gå bra de ..

i em far jag till Matsen ska hämta grejs å foder å kolla skivor å sånt elände*S*

Imorrn om de väder ska jag å Tobbe systersonen ta oss en skogsdag har vi räknat ut,
å me väder räknas allt utom hagel å drivis antar jag*S*

Ne dax å hämta foder till dom små liven...

Jo mina pycklisar är de bara två kvar av första kkullen *snyft*
en sparvhök försåg sig rätt rejält till min sorg..

Annars är de rätt bra olika dagar som för alla rätt less jobbet men leva måste man ju
å se på enbart kärlek blir man mager så ujujuj

min teta hon e skitsur e väl i racka som vi säjer
(hästsjuk kallas de nog)


men Tjing ett tag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0