Jag lever tror jag*S*

Jo ja jag vet jag varit tyst de har varit lite mycke runt mej ett tag.
De började med att papps bröt ben i näven å va sjukskriven i 6 veckor,
så mams å jag va i fjöset å så jobbade jag på de så de va en smula mycke.

men nu e jag här på plats med tid å gaist för att skriva igen.

Jag har jobbat å jobbat å fixat å donat å å å latat mej har jag provat lära mej
men de går sådär måste jag erkänna de inte riktit min grej.

Här körs pållarna för fullt både på lek å allvar vi har börjat köra fram timmer
vilket e en smula slitigt måste jag tillstå jag orkar inte dom större stockarna,
så där får Matsen hjälpa till*fniss*
å lillan e väl sådär på att stå still måste jag erkänna*S*

Vi har kört över sjön till stugan med dom å de gick jättebra faaaast jag va vettskrämd*S*
jag e en smula feg för isar tyvärr.fiska å åka skoter javisst men pållar njaaaeeee.
men de gick med en glans.

hade sorg härom veckan gauphona me ungar va på visit å tog 8 ankor så nu ska jag va me
på gaupjakten tror jag*S*  knappast hehehee.

litte bilder från diverse



min nya familjemedlem Zila underbar liten dam*ler*



tokar till höns å ankor dom älskar att fara fram i snön



busfrön.......



på väg ner till sjön



hon har bråttom....



nere på sjön



hembyn i bakgrunden



dit vi e på väg på södern kallat



vändrunda
jo Mona-lisa körde först å jag åkte översjön men körde på hemvägen
just för jag e en smula *litte* skraj på sjön



första stocken me tetan





så får de va tills nästa gång


ha de gott alla





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0